1. Privat
  2. El
  3. Elförbrukning
  4. Boka energirådgivning

Boka energirådgivning

Dina kontaktuppgifter

När vill du att vi ringer upp?

Välj när du vill bli uppringd i rullistan nedan. Vi ringer upp dig under timmen du väljer, och samtalet tar ungefär 45 minuter.

Rådgivningen är öppen helgfria vardagar 9.00-16.30.

I sommar kommer rådgivningen vara stängd 13 juni till och med 23 augusti.

Tjänsten är inte tillgänglig för tillfället. Vänligen försök igen om en stund.

Tack för att du loggat in på Mitt E.ON. På de här sidorna kan E.ON-kunder se sina fakturor, hålla koll på sin förbrukning, följa sina anslutningsärenden samt ta del av andra tjänster.

Såvitt vi kan se är du inte kund hos oss. Men vill du teckna elavtal med oss blir vi självklart glada!

E.ON kanske redan levererar elen till ditt hem? Här är några möjliga orsaker till att det ser ut som att du inte är E.ON-kund:

  1. Det är någon annan i ditt hushåll som står för era E.ON-avtal
  2. Du har precis blivit kund hos oss, och våra system har inte hunnit registrera dig än
  3. Du är företagskund med organisationsnummer som har loggat in med BankID. Är du företagskund med organisationsnummer ber vi dig att logga in med användarnamn och lösenord.
  4. Du är företagskund med fler än 4 anläggningar. Har du fler än 4 anläggningar ber vi dig att logga in på E.ON Navigator.

Tjänsten är inte tillgänglig i detta läge.

Vill du att vi fokuserar på något särskilt? Välj gärna flera alternativ.

Genom att klicka på Skicka godkänner du villkoren för personlig energirådgivning.

Har du frågor kring hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter? Läs vår integritetspolicy.

Om energirådgivningen

Lägre energikostnader på 45 minuter

Det personliga rådgivningssamtalet varar 45 minuter och är givetvis helt kostnadsfritt för dig som är kund hos oss (värde 495 kronor). Samtalets övergripande syfte är helt enkelt att sänka din energiförbrukning – och därmed också få ner dina energikostnader.

Utgångspunkterna är alltså din situation och dina förutsättningar. Du kan till exempel få hjälp med att välja det uppvärmningssystem som lämpar sig bäst för din bostad. Eller få klarhet i frågor kring varför din förbrukning förändrats. Vi kan också diskutera om solceller vore en bra idé för dig, och om du skulle tjäna på att byta elavtalsform.

Hur går vi vidare?

Efter samtalet får du ett mejl där vi sammanfattar vad vi kommit fram till och vilka åtgärder vi rekommenderar. Du får också Lilla energisparboken, som innehåller ett antal matnyttiga tips.

Man i soffa med surfplatta.