Våra laddlösningar inkluderar laddtjänster för att underlätta och säkerställa en stabil laddupplevelse. Tjänsterna innefattar automatiserade funktioner för laddtransaktioner och betalflöden, support samt webbinlogg för hantering av din laddlösning.

E.ON Drive laddtjänster

  • Support 365 dagar om året

    Vår tjänst med felavhjälpning och laddhjälp finns tillgänglig för våra kunder dygnet runt, alla dagar på året. Kontakta kundservice för laddhjälp.

  • Uppkoppling

    Våra laddare kopplas upp mot vårt backend och därigenom sköts alla ladd- och betaltransaktioner. Detta gör att vi sköter administrationen och ni fokuserar på er kärnverksamhet.

  • Statistik

    Våra kunder får tillgång till ett webbaserat kundinlogg till laddarnas backend. Där bland annat statistik om laddtransaktionerna och användarna finns.

  • Lastbalansering

    Lastbalansering kan ske statiskt och dynamiskt. Vi rekommenderar våra kunder att se över sin fastighets fasbalansering för att maximera och att jämna ut lasterna. Detta kan möjliggöra att man slipper säkra upp, vilket innebär en kostnadsbesparing för fastighetsägaren. 

  • Åtkomsthantering

    Vill ni att så många som möjligt skall kunna ladda hos er eller vill ni att endast vissa utvalda personer ska ha möjlighet att ladda? Ni bestämmer själva vilka som skall få ladda på era laddare samt se laddarna i E.ON Drive appen. Vi guidar er till bästa åtkomststatus för just erat behov.

  • Flexibel betallösning

    Ni bestämmer själva vad det ska kosta att ladda för anställda och besökare på era laddboxar. E.ON Drive har betallösningar via APP, laddkort, kreditkort, roaming och fakturering.