Nyhet | E.ON är finalist till Årets Varumärkesresa 2018 - E.ON
apartment up_arrow boka_tidboka_tidcheckmark Imported Layers Copy 3Imported Layers Copy 3close_icon close_iconcontract-details direction error-messagefacebook Kalender_24x29Artboard 1 Kalender_24x29Artboard 1 rorligt_icon copygoogle_plushouse instagram_icon mailmailmap_pin_selected_map_pin EAC9921F-E050-4152-9E00-5A9E1CAFA966Type something Imported Layers Copy 2Imported Layers Copy 2 Imported Layers Copy rabatt_icon Created with bin/sketchtool. radgivning_icon Created with bin/sketchtool. sms_icon Created with bin/sketchtool. Imported Layers 7Imported Layers 7 translate_icontwitteruser-contract vattenkraft_icon copy 3Customization

E.ON är finalist till Årets Varumärkesresa 2018

Marknadsföreningen Stockholm har utsett E.ON, Coop, Klarna och Svegro som finalister till Årets Varumärkesresa 2018.

Uppdaterat 14 december 2018
Publicerat av E.ON Energilösningar (handel)

Efter ett intensivt juryarbete står det nu klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. E.ON är stolta finalister till titeln Årets Varumärkesresa 2018.

– Vi har gjort en fantastiskt fin resa med vårt varumärke under 2018 och är oerhört stolta och glada över den här finalplatsen.  Ett kvitto på att det vi gör funkar, säger Karin Rosell Head of Brand & Marketing på E.ON.

Årets Marknadschef startade 2005 och Marknadsföreningen Stockholm har årligen delat ut priset sedan dess. Med tävlingen lyfts talanger och skickliga ledare fram som jobbar med marknad och kommunikation, inspirerar till lärande och skapar plattformar för nya möten. Förra året, 2017, lanserades ytterligare tre pris: Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.

– Det har varit en rolig process där vi i juryn har fått ta del av det bästa som gjorts i Sverige under de senaste åren. Som alltid väldigt svårt att särskilja kandidater när de är så många bra case. Fokus har varit på själva varumärkesresan och det är roligt att alla finalister i år har gjort imponerade resor men från så olika bakgrund och på så olika sätt. Resor hamnar lika mycket om att bygga som att behålla och förnya, säger Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan och jurymedlem Årets Varumärkesresa.

Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6 februari på Fotografiska i Stockholm.