Nyhet | E.ON först med realtidsinformation online vid avbrott - E.ON
apartment up_arrow boka_tidboka_tidcheckmark Imported Layers Copy 3Imported Layers Copy 3close_icon close_iconcontract-details direction error-messagefacebook Kalender_24x29Artboard 1 Kalender_24x29Artboard 1 rorligt_icon copygoogle_plushouse instagram_icon mailmailmap_pin_selected_map_pin EAC9921F-E050-4152-9E00-5A9E1CAFA966Type something Imported Layers Copy 2Imported Layers Copy 2 Imported Layers Copy rabatt_icon Created with bin/sketchtool. radgivning_icon Created with bin/sketchtool. sms_icon Created with bin/sketchtool. Imported Layers 7Imported Layers 7 translate_icontwitteruser-contract vattenkraft_icon copy 3Customization

E.ON först med realtidsinformation online vid avbrott

E.ON tar nu ytterligare ett steg för att göra information om strömavbrott ännu mer tillgänglig. Med en smart mobiltelefon kan man nu följa arbetet från det att montören larmas, tills felet är avhjälpt.

Publicerat 9 november 2018
Publicerat av E.ON Energidistribution

Ett strömavbrott är besvärligt, men än värre blir det när det inte finns några prognoser för när strömmen kommer tillbaka.

– Vi har arbetat mycket med att förfina prognoserna. Nu ger montören som kommit till felet direkt en prognos som syns i telefonen, berättar Sara Lönnberg som ansvarar för kundkommunikationen vid avbrott.

Samtidigt ska man komma ihåg att prognoser fortfarande är uppskattningar om hur lång tid ett arbete tar. Det kan tillstöta komplikationer men det kan också gå fortare.

Med den nya tjänsten ser man inte bara prognosen i realtid. Det framgår också när montör larmas, när montören är på plats och slutligen orsaken till avbrottet.

– Vid avbrott önskar kunderna information. Nu har de möjlighet att få den allra senaste informationen, säger Sara Lönnberg vidare.

E.ON var 2005 först med att ha avbrottsinformation på webben i nära realtid. Sedan dess har tjänsten utvecklats och förfinats.