E.ON vinnare av Svenska SEO-priset 2020

Ordmoln med sökord

Varje år uppmärksammar Svenska SEO-priset Sveriges synligaste sajter, det vill säga webbsidor och e-handlare som lyckats synliggöra sin sajt genom organiskt sök med hjälp av SEO. Vinnare koras i 25 olika kategorier och E.ON tog hem priset inom El & Energi.

SEO är ett samlingsnamn för olika metoder och tekniker som används för att synliggöra webbsidor. Målet är att hamna så högt upp som möjligt i resultatlistan vid sökningar via en sökmotor, till exempel Google. 

– Att E.ON vinner Svenska SEO-priset är fantastiskt roligt och ett bra kvitto på att vårt arbete med sökoptimering kommit långt. Med SEO möjliggör vi för befintliga och nya kunder att snabbt och enkelt hitta relevant information utifrån sina behov. Att underlätta för kunderna på detta vis är en medveten satsning och priset från Svenska SEO-prisets expertjury visar att vårt arbete är framgångsrikt, säger Marc Hoffmann, vd E.ON Sverige.

Idag är det i princip inga kunder som knappar in en adress, till exempel www.eon.se, i webbläsaren och börjar navigera runt på sidorna. Istället förväntar sig kunden att få bra träffar vid en snabb sökning via en sökmotor. Att arbeta med SEO har därför blivit allt viktigare och styr numera hur vi och andra företag bygger upp och strukturerar våra webbsidor. 

– För E.ON är det viktigt att vara där kunderna är och det är anledningen till varför vi satsar på SEO. Interaktionen med kunden startar numera redan i sökmotorn, säger Marc Hoffmann.

Läs gärna mer om Svenska SEO-priset på deras hemsida.