Nyhet | Energifylld dag på Tekniska museet för E.ONs kunder - E.ON
apartment up_arrow boka_tidboka_tidcheckmark Imported Layers Copy 3Imported Layers Copy 3close_icon close_iconcontract-details direction error-messagefacebook Kalender_24x29Artboard 1 Kalender_24x29Artboard 1 rorligt_icon copygoogle_plushouse instagram_icon mailmailmap_pin_selected_map_pin EAC9921F-E050-4152-9E00-5A9E1CAFA966Type something Imported Layers Copy 2Imported Layers Copy 2 Imported Layers Copy rabatt_icon Created with bin/sketchtool. radgivning_icon Created with bin/sketchtool. sms_icon Created with bin/sketchtool. Imported Layers 7Imported Layers 7 translate_icontwitteruser-contract vattenkraft_icon copy 3Customization

Energifylld dag på Tekniska museet för E.ONs kunder

Med fokus på energi i vardagen, förnybar och återvunnen energi samt hållbara transporter bjuder E.ON i samarbete med Tekniska museet in kunder till en energifylld lördag på museet.

Publicerat 7 februari 2018
Publicerat av E.ON Energilösningar

E.ON är sedan våren 2017 hållbarhetspartner till Tekniska museet och dess tillhörande restaurang, Tekniska by Pontus. Ett partnerskap som grundar sig på kunskap och kompetens kring tekniska lösningar och hållbarhet samt möjligheten att inspirera morgondagens energikonsumenter.

Som en del i samarbetet bjuder E.ON och Tekniska museet in E.ONs kunder i Stockholm till en energifylld dag, lördagen den 10 februari. Under dagen visas olika lösningar inom bland annat hållbara transporter och förnybar energi upp. Deltagande kunder har även möjlighet att följa en frågetävling. Tekniska museet som även håller öppet för vanliga besökare, har fokus på energin i vardagen och teman kring sol, vind och vattenkraft. De visar även några av sina specialutställningar på tema energi såsom elshowen som uppskattats av många besökare.

– Vi är övertygade om att innovativ och hållbar teknik är avgörande i omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Att få bjuda in våra kunder till denna energifyllda dag och inspirera och engagera barn och ungdomar känns verkligen jätteroligt, säger Karin Rosell, marknadschef, E.ON.

Inbjudan till E.ONs kunder har spridits via mejl och sociala medier och först till kvarn gällde för de cirka 1 000 tillgängliga biljetterna.