Nyhet | Snabb och relevant avbrottsinformation - E.ON
apartment up_arrow boka_tidboka_tidcheckmark Imported Layers Copy 3Imported Layers Copy 3close_icon close_iconcontract-details direction error-messagefacebook Kalender_24x29Artboard 1 Kalender_24x29Artboard 1 rorligt_icon copygoogle_plushouse instagram_icon mailmailmap_pin_selected_map_pin EAC9921F-E050-4152-9E00-5A9E1CAFA966Type something Imported Layers Copy 2Imported Layers Copy 2 Imported Layers Copy rabatt_icon Created with bin/sketchtool. radgivning_icon Created with bin/sketchtool. sms_icon Created with bin/sketchtool. Imported Layers 7Imported Layers 7 translate_icontwitteruser-contract vattenkraft_icon copy 3Customization

Snabb och relevant avbrottsinformation

Publicerat 31 oktober 2017
Publicerat av E.ON Energidistribution

 

Höststormar kan ställa till stora problem. Även med allt mer vädersäkrade elnät kan till exempel nedfallna träd orsaka strömavbrott. Den första frågan brukar då vara när strömmen är tillbaka igen.

Nu kan du få svar på den frågan, utan att ens behöva ställa den. Det enda du behöver göra är att anmäla dig för avbrottsinformation hos vår kundservice. Om det blir ett oplanerat strömavbrott skickar vi sms med information om när avbrottet började och när det beräknas vara slut, samt uppdaterade prognoser om hur felavhjälpningen fortskrider. Det går att ansluta två telefonnummer till tjänsten för varje anläggning.

Sök direkt på din position

Du kan även få fördjupad information om aktuella strömavbrott i våra elnät här på eon.se genom att söka på en specifik adress eller via din position. Då får du snabbt koll på vad som händer där du befinner dig.

– Många googlar exempelvis ”Avbrott E.ON” och landar då i vår tjänst där man kan söka avbrottsinformation utifrån sin position. Det är oftast den mest relevanta informationen, konstaterar Mattias Östman, projektledare för att utveckla avbrottsinformationen på E.ON.

Informationen i vår avbrottstjänst bekräftar att vi känner till avbrottet, berättar vilken typ av avbrott det är samt ger detaljerad status om felavhjälpningen. När felet är åtgärdat ligger informationen kvar i tolv timmar.

Planerade avbrott

När det gäller planerade avbrott vid arbete på elnätet skickar vi information en vecka i förväg via brev eller mejl till de adresser och telefonnummer som vi har i vårt kundregister. Dagen innan skickar vi även en påminnelse via sms.

Tjänsten blir ännu bättre

Vi ser nu över hur vi kan utveckla tjänsten ytterligare för att systemet ska fungera så nära våra kunders verklighet som möjligt.

– Vårt mål är att all avbrottsinformation ska vara snabb, enkel och relevant, betonar Mattias Östman.