Våra affärer och allt vi gör genomsyras av fem sammanhängande kärnvärden, som du kan läsa mer om nedan.

Se våra lediga jobb

Se vilka möjligheter det finns på E.ON just nu. Kanske hittar just du din väg här.

Lediga jobb

Vill du veta mer?

Hör av dig till oss på rekrytering.support@eon.se.

  • Sätter kunden i centrum Allt vi gör börjar och slutar med våra kunder. Vi sätter kunden i första rummet. Det innebär att E.ON ska vara ett helt kundcentrerat företag. Vi ska se alla våra affärsprocesser genom kundernas ögon och ständigt, i alla delar av vår affär, fråga oss själva: Vad hade vi velat om vi var kunder? Vi ska leverera en positiv, sömlös upplevelse varenda gång en kund har kontakt med oss.

  • Arbetar tillsammans Vi sätter stort värde på relationen med våra kunder, kollegor och det övriga samhället. Hela vår verksamhet handlar om att samarbeta – att arbeta tillsammans. Även om vi alla har olika styrkor som individer kommer vi längre om vi arbetar tillsammans. På E.ON går laget före jaget och egen framgång, och vi arbetar för att tillsammans bli bättre. Vi tror att vi är bättre rustade att möta utmaningar om vi arbetar nära varandra, både med våra kunder, samhället, affärspartners och med andra team, avdelningar och enheter inom organisationen. Lagarbetet kommer att ta oss längre än om vi hade arbetat ensamma.

  • Förbättrar och förnyar Det enda vi vet i dag är att världen ständigt förändras. Därför måste vi anpassa oss snabbt till förändringarna för att lyckas på energimarknaden. Vi kommer aldrig att sluta uppmuntra förändring och framsteg, och vi kommer alltid att satsa högre och högre och utvärdera våra framsteg längs vägen.

  • Vinner tillsammans Vi vill vara det självklara valet för både kunder, branschen, affärspartners och medarbetare. Därför strävar vi alltid efter att prestera ännu bättre och att hitta lösningar som gynnar alla.

  • Agerar ansvarsfullt och med ett öppet sinne Vi gör affärer på ett ansvarsfullt sätt och med ett öppet sinne. Vi väljer det rätta, både personligen och som företag. Det är så vi vinner människors förtroende, och då blir sannolikheten större att de väljer att samarbeta med oss.