Bransch.nytt | Följ ärendet och se aktuell status - E.ON
apartment up_arrow boka_tidboka_tidcheckmark Imported Layers Copy 3Imported Layers Copy 3close_icon close_iconcontract-details direction error-messagefacebook Kalender_24x29Artboard 1 Kalender_24x29Artboard 1 rorligt_icon copygoogle_plushouse instagram_icon mailmailmap_pin_selected_map_pin EAC9921F-E050-4152-9E00-5A9E1CAFA966Type something Imported Layers Copy 2Imported Layers Copy 2 Imported Layers Copy rabatt_icon Created with bin/sketchtool. radgivning_icon Created with bin/sketchtool. sms_icon Created with bin/sketchtool. Imported Layers 7Imported Layers 7 translate_icontwitteruser-contract vattenkraft_icon copy 3Customization
Dator

Följ ärendet och se aktuell status

Ett anslutningsärende är som en kedja. Varje länk måste hänga samman för att nå önskat resultat. 

Du som är elinstallatör måste göra en föranmälan för att starta ärendet, vi måste kanske ta fram en offert och kunden måste då godkänna beställningen. Därefter rullar ärendet vidare med ditt installationsarbete och slutligen med att vi kan skicka ut en arbetsorder till vår entreprenör. Alla de här stegen kan som bekant ta lång tid. På vägen uppstår gärna frågor som: ”Vad händer?” och ”Hur långt har de kommit?”.

Varje steg dokumenterat

Nu kan både du och din kund hålla koll på aktuell status. Det är enkelt. På Mitt E.ON finns tjänsten Följ ditt anslutningsärende. Ärendenumret fungerar som inlogg. Ärendet beskrivs i tydliga steg, med klarmarkeringar och datum för gjorda åtgärder.

Det här innebär att både du och din kund när helst ni vill kan få aktuell information om hur anslutningsärendet fortskrider. Ni slipper ringa och lägga tid på att jaga handläggaren.

Inte högspänning

Undantagna från tjänsten Följ ditt anslutningsärende är ärenden avseende högspänning som hanteras individuellt och plomberingsärenden som kunden som regel inte märker av.

Den här sidan uppdaterades i går 12:55
E.ON Energidistribution