Nu kommer vår nya Föranmälan. Du får tillgång till nya funktioner som gör det lättare att välja rätt ärende och se över att rätt uppgifter kommer in på rätt ärende. Kort sagt – funktioner som underlättar ditt jobb.

Vår gamla plattform försvinner och ersätts med en ny och enkel. För att få till en riktigt bra Föranmälan har flera installatörer testkört och gett synpunkter till vår utvecklingsavdelning. Stort tack till alla!

Problemen vi såg

Vår tidigare föranmälan har ett antal år på nacken och har en del problem, något som många installatörer har påpekat och stundtals har den väckt stor irritation.

Det här löser vi med nya Föranmälan

Nu kan du göra mer snabbare

Med nya Föranmälan har du möjlighet att kombinera flera ärenden och logga in med BankID. Det blir enklare och mindre risk att ärenden kolliderar.

Mindre risk för krock

Enklare inlogg med BankID

En viktig förändring

I och med den nya elsäkerhetslagen är det enbart elinstallationsföretag som yrkesmässigt får utföra elarbeten. Nya Föranmälan är anpassad för den verkligheten.

Nya förutsättningar

Se möjligheterna live

Upptäck möjligheterna med nya Föranmälan – lägg några minuter på att se våra korta informationsfilmer.

Film: Intro nya Föranmälan

Film: Ändring på befintlig anläggning

Rätt kontakt är lätt kontakt

Vi behöver din hjälp för att säkra rätt information, både ur GDPR-perspektiv och för att nå fram rätt. Då tror vi oss se en ännu mer nöjd kund.

Kolla informationen

Vanliga frågor och svar

Har du frågor eller funderingar? Här hittar du svar på de mest frekventa frågorna, om allt från inloggning till funktioner.

Frågor och svar

Kolla tekniska anvisningarna 

E.ONs tekniska anvisningar är förtydliganden och kompletteringar till gällande regelverk och underlättar i arbetet.

Ladda ner tekniska anvisningar

Nu bygger vi vidare

Vårt mål har varit att skapa en lättarbetad Föranmälan. Men också att skapa en plattform som ger oss bättre möjligheter att vidareutveckla Föranmälan för dina framtida behov.

Nu när nya Föranmälan är lanserad börjar vi med nästa utvecklingssteg. Det finns en del kvar att förbättra och ny funktionalitet att tillföra. Några exempel:

  • Kvalitetssäkrade kunduppgifter via API (är ett tekniskt sätt att hämta data på)
  • Digital hantering av blankett vid elproduktion med solceller
  • Förenklad anläggningshantering via sökning på fastighetsbeteckning
  • Förbättringar i användargränssnittet

Det här är sådant som vi tänker. Ännu viktigare är vad du behöver. Vad underlättar för dig? Hur kan vi spara din tid och göra din dag mer effektiv? Tillsammans kan vi göra vårt gemensamma verktyg ännu bättre.

Har du förbättringsförslag?

Varmt välkommen att höra av dig med dina idéer och förslag till asa.bornander@eon.com