Felsök fjärrvärme | Så här gör du - E.ON
apartment up_arrow boka_tidboka_tidcheckmark Imported Layers Copy 3Imported Layers Copy 3close_icon close_iconcontract-details direction error-messagefacebook Kalender_24x29Artboard 1 Kalender_24x29Artboard 1 rorligt_icon copygoogle_plushouse instagram_icon mailmailmap_pin_selected_map_pin EAC9921F-E050-4152-9E00-5A9E1CAFA966Type something Imported Layers Copy 2Imported Layers Copy 2 Imported Layers Copy rabatt_icon Created with bin/sketchtool. radgivning_icon Created with bin/sketchtool. sms_icon Created with bin/sketchtool. Imported Layers 7Imported Layers 7 translate_icontwitteruser-contract vattenkraft_icon copy 3Customization
Kvinna sitter framför dator

Om fjärrvärmen inte fungerar

Kontrollera vatten och element

Börja med att kontrollera om både varmvattnet och elementen är kalla. Är något av dessa system varma finns fjärrvärme fram till huset, felorsaken ligger då i fastighetens anläggning.

Hyresgäster felanmäler till fastighetsägare

Om både varmvatten och element är kalla går du in på pågående och planerade fjärrvärmeavbrott eller ringer vår kundservice, på telefon 0771-47 47 27, för att ta reda på om fjärrvärmen till din fastighet eller i ditt närområde är avstängd. Är det ingen avstängning kontaktar du din fastighetsägare. Om det är du som äger fastigheten, kontakta en rörläggare för felhjälpning i din anläggning.

Fastighetsägare felanmäler till E.ON

Uppstår problem med fjärrvärmen i din fastighet är det bra att i första hand se över fastighetens fjärrvärmecentral och övriga system som finns i fastigheten. Beror avbrottet på att fjärrvärmeleveransen upphört felanmäler du på telefon 020-88 00 22.

Den här sidan uppdaterades 10 april 2018