1. Privat
  2. El
  3. Strömavbrott
  4. Felanmälan

Är det mörkt hemma?

Strömavbrott kommer ofta olägligt, men i vissa fall är det enkelt att lösa problemet själv. Genom att snabbt logga in kan vi guida dig genom en felsökning av ditt strömavbrott. Om du fortfarande har strömavbrott efter felsökningen kan du enkelt felanmäla det direkt i vår tjänst.

Logga in och hitta felet på strömavbrottet

Tjänsten är inte tillgänglig för tillfället. Vänligen försök igen om en stund.

Tack för att du loggat in på Mitt E.ON. På de här sidorna kan E.ON-kunder se sina fakturor, hålla koll på sin förbrukning, följa sina anslutningsärenden samt ta del av andra tjänster.

Såvitt vi kan se är du inte kund hos oss. Men vill du teckna elavtal med oss blir vi självklart glada!

E.ON kanske redan levererar elen till ditt hem? Här är några möjliga orsaker till att det ser ut som att du inte är E.ON-kund:

  1. Det är någon annan i ditt hushåll som står för era E.ON-avtal
  2. Du har precis blivit kund hos oss, och våra system har inte hunnit registrera dig än

Tjänsten är inte tillgänglig för tillfället. Vänligen försök igen om en stund.

Om du upplever att du får stötar av saker eller att lamporna lyser ovanligt starkt, är det viktigt att du omgående kontaktar oss på telefonnumret 0771-88 00 22. Tänk på att inte röra jordade metallföremål som exempelvis spis, diskbänk, elcentral eller fasadmätarskåp/mätartavla. Det är bra om du har möjlighet att bryta strömmen, men bara om du kan göra det utan att komma i kontakt med jordade metallföremål.

Har du ingen inloggning tillgänglig kan du enkelt felsöka ditt avbrott i sex enkla steg.

person använder surfplatta

Har du sett ett trasigt elskåp eller elledning?

Felanmäl det snabbt och enkelt - så hjälper du oss att hålla elnätet i toppskick.