• Steg 1 – ta fram din elnätsfaktura

    Leta fram din elnätsfaktura från oss. Den finns på Mitt E.ON eller i E.ON-appen om du får digitala fakturor. 

  • Steg 2 – ta kontakt med din fastighetsägare

    Kontakta din fastighetsägare så att du kan kontrollera att:

     

    - Anläggnings-ID och elmätarnummer på elmätartavlan stämmer med elnätsfakturans uppgifter.
    - Elmätartavlans beteckning på fakturan stämmer med elcentralen, det vill säga proppskåpets beteckning.

     

    Beroende på vad din kontroll visar, så kan fastighetsägaren behöva göra ytterligare undersökningar. Det kan exempelvis innebära att stänga av strömmen för att kunna kontrollera hur elen är kopplad i fastigheten. 

  • Steg 3 – hör av dig till oss

    När du och fastighetsägaren har gått igenom våra checklistor och stämt av uppgifter på din elnätsfaktura mot den faktiska elanläggningen kan det vara så att vi på E.ON tar vid och slutför felsökningen. När problemet är hittat ser vi till att åtgärda det.