• Just nu har vi längre hanteringstider än normalt. Tiden just nu är 20-25 arbetsdagar.

    Vi jobbar på i hög takt och tackar för ditt tålamod!

  • Var ute i god tid

    Om det skulle visa sig att vi behöver söka tillstånd för att gräva, kan det ta längre tid än du räknat med.

  • Anlita en auktoriserad elinstallatör

    Det kan vara smidigt att anlita en elinstallatör som också kan göra grävarbete.

  • Se till att elen i ditt hem är säker

    Du är ansvarig för att elen i ditt hem är säker. Hos Elsäkerhetsverket får du tips på vad du bör tänka på.

  • Jag ska gräva, vad bör jag tänka på?

    För att inte skada något som ligger i marken där du ska gräva är det bra att göra en kontroll av vad som finns på plats. Vi på E.ON har ett samarbete med Ledningskollen, en gratis webbtjänst som används för att ta reda på var ledningar och annan infrastruktur finns, förenkla och samordna grävarbeten och skydda ledningar mot avgrävningar. Registrera dig på Ledningskollen och få återkoppling från oss om vi har något intresse inom ert grävningsområde.

  • Vad gör jag om jag grävt av en elkabel?

    Anmäl skadan via vår tjänst Felanmälan av E.ONs elutrustning, så får vi all information vi kan behöva direkt utan långa telefonsamtal eller köer. Du kan även nå oss på 0771-88 00 22 dygnet runt.