Felanmäl strömavbrott

Här felanmäler du snabbt och enkelt! Vi hanterar ditt ärende direkt - dygnet runt. 

Tjänsten är inte tillgänglig för tillfället. Vänligen försök igen om en stund.

Tack för att du vill använda vår digitala felanmälan!

Vad vi kan se så står du inte som avtalskund hos oss. Det kan vara så att det är någon annan i ditt hushåll som står för E.ON-avtalet. Isåfall kan du prova logga in med ert kundnummer istället.

Är du företagskund så kan du prova logga in med användarnamn och lösenord.


Är du strömlös och behöver hjälp med att felsöka vad bekymret kan vara? Vi har ett par felsökningsvideor som kan vara till hjälp! Du hittar dem här.

Tjänsten är inte tillgänglig i detta läge.

Om du inte har möjlighet att logga in kan du enkelt felsöka ditt avbrott genom att kika på våra felsökningsvideor som hjälper dig steg för steg.

Skulle du fortfarande vara strömlös efter felsökningen anmäler du enklast strömavbrottet via vår digitala tjänst, men om du hellre vill ringa till oss är vårt telefonnummer 010-2283927.

  • Om du upplever att du får stötar av saker eller att lamporna lyser ovanligt starkt, är det viktigt att du kontaktar oss omgående på 010-2283927. Tänk på att inte röra jordade metallföremål som exempelvis spis, diskbänk, elcentral eller fasadmätarskåp/mätartavla.

Vill du felanmäla ett träd på en elledning eller en avgrävd kabel?

Det gör du snabbt och enkelt här. Tack för att du hjälper oss att hålla elnätet i toppskick!