Felanmäl strömavbrott digitalt dygnet runt

Felanmäl strömavbrott digitalt dygnet runt. Det är det enklaste och snabbaste sättet att felanmäla och vi hanterar ditt ärende direkt.

Tjänsten är inte tillgänglig för tillfället. Vänligen försök igen om en stund.

Tack för att du loggat in på Mitt E.ON. På de här sidorna kan E.ON-kunder se sina fakturor, hålla koll på sin förbrukning, följa sina anslutningsärenden samt ta del av andra tjänster.

Såvitt vi kan se är du inte kund hos oss. Men vill du teckna elavtal med oss blir vi självklart glada!

E.ON kanske redan levererar elen till ditt hem? Här är några möjliga orsaker till att det ser ut som att du inte är E.ON-kund:

  1. Det är någon annan i ditt hushåll som står för era E.ON-avtal
  2. Du har precis blivit kund hos oss, och våra system har inte hunnit registrera dig än
  3. Du är företagskund med organisationsnummer som har loggat in med BankID. Är du företagskund med organisationsnummer ber vi dig att logga in med användarnamn och lösenord.
  4. Du är företagskund med fler än 4 anläggningar. Har du fler än 4 anläggningar ber vi dig att logga in på E.ON Navigator.

Tjänsten är inte tillgänglig i detta läge.

Är det inte du som står på elavtalet? Inga problem. Logga in med kundnummer istället.

Om du inte har möjlighet att logga in kan du enkelt felsöka ditt avbrott genom att kika på våra felsökningsvideor som hjälper dig steg för steg.

Skulle du fortfarande vara strömlös efter felsökningen anmäler du enklast strömavbrottet via vår digitala tjänst, men om du hellre vill ringa till oss är vårt telefonnummer 0771-88 00 22.

  • Om du upplever att du får stötar av saker eller att lamporna lyser ovanligt starkt, är det viktigt att du kontaktar oss omgående på 0771-88 00 22. Tänk på att inte röra jordade metallföremål som exempelvis spis, diskbänk, elcentral eller fasadmätarskåp/mätartavla.

Vill du felanmäla ett träd på en elledning eller en avgrävd kabel?

Det gör du snabbt och enkelt här. Tack för att du hjälper oss att hålla elnätet i toppskick!